Spoštovani

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, zbiranja statistik, deljenja vsebin na socialnih omrežjih in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletne strani soglašate s piškotki.

Več o piškotkih

 
Naslovnica (izbor) arrow BERI arrow Posamezne pesmi arrow SMS poezija arrow Hrast v temnem gozdu [v1]

Hrast v temnem gozdu [v1] Natisni Priporoči prijatelju
Napisal/a betalord, v petek, 16. okt. 09
Ocena urednika:   
Ocena uporabnikov:      (0 glas)
 

Tiho na osojni strani
gozda gine hrast.
Dan na dan mu grmičevje
tiho krade rast.

Tiho poleg njega v zemljo
pade želod trd.
Majhen hrast iz njega vzklije
tiho raste v smrt.


Samo registrirani uporabniki lahko pišejo komentarje.
Prosimo, prijavite se ali registrirajte.



 Komentarji uporabnikov (12) KOmentar RSS
Objavil/a betalord, v 16-10-2009 13:48,
1. Hrast
Je kaj boljša kot prejšnje? Idejo sem pobral iz ene Menartove pesmi. Oblika pa je relativno stroga: 
 
št. zlogov: 8-5-8-5 
rima: abcb 
stopica: trohej 
 
Natančno isto obliko ima Menartova pesem "Hrast ob cesti". Ista stopica, rima in število zlogov. Tudi besedice "tiho" sem postavil natanko tako kot on: na začetek prvega in zadnjega verza. OK torej njegova pesem gre takole: 
 
Tiho veter bele barke 
vozi prek neba 
in z vodami v leni reki 
tiho se igra; 
 
tiho v razcveteni krošnji 
hrasta šelesti 
in na zadnji veji, tiho, 
maje kos vrvi... 
 
Njegova mi je res zelo všeč (tisti kos vrvi pomeni, da je bil tam en obešen... to je iz njegovega cikla vojnih pesmi). Zato sem se hotel strogo držat te oblike...
 

Objavil/a Egoist, v 16-10-2009 15:04,
2. Hrast
Pesnenje te pesmi me spominja na programiranje računalniškh programov. Veliko teorije in znanosti, več dela z možgani kot srcem. Morda je prav, da poznaš teorijo, ki stoji za vsem tem, ker boš boljši pesnik, kaj pa jaz vem. Ampak, če nisi svojevrsten in drugačen od drugih, boš samo še ena kopija Elvisa izmed mnogih. Pesem je drugače zelo lepo berljiva in rima lepo teče, morda je popolna, ampak ravnotako je Menartova. Egoist
 

Objavil/a marlic, v 16-10-2009 15:59,
3. Quercus
Želod je navadn sloadko-grenkega okusa in kulinarično gledano ni primeren za uživanje homo-sapiensa. Veverce ge pa rade poglodajo, pa prašiči tud!
 

Objavil/a Bor, v 17-10-2009 14:15,
4. Hrast
Dobro je, če se bere priznane pesnike in se uči od njih, še sploh na začetku pesnenja, je pa kar se tiče posnemanja kot v tem primeru zanimivo to, da na koncu še tako identična oblika ne pomeni nič, če za njo ne stoji vsebina. Te se ne da kopirati in to je tista razlika, ki naredi pesem. Kar ne pomeni, da je Hrast od betalorda slaba pesem, le v primerjavi z Menartom ji zmanjka.  
Ampak drugače pa zanimiv poskus.
 

Objavil/a jpbenedikt, v 17-10-2009 23:06,
5. Hrast v temnem gozdu
Glej, betalord: 
V Menartovi pesmi se veter IGRA z vodami v leni reki, krošnja šelesti.. 
 
Ritem je tak zato, da bi bralca "zavedel", s tem ritmom doseže pesnik nepričakovano. Vse je lepo, idilično, vse je v ritmu zadovoljstva in veselja, nato pa preseka celo idilo s kosom vrvi (pa vendar se veter tudi z njo "igra" tako, da jo maje.  
Zategadelj ima v Menartovi pesmi tak ritem jasen smisel in namen. 
 
Če zdaj pogledava tvojo pesem: 
 
V njej umira hrast, grmičevje ga ubija.. Nobene idile, nobene IGRE, torej tudi nobenega razloga za tak ritem.  
Za razliko od Menartove (igra - vrv) pa še nobene kontrastivne poante na koncu pesmi. Pri tebi oče hrast umira in za bralca ni prav nobeno presenečenje, da zdaj že umira tudi njegov vzklijajoči sin. Navsezadnje rasteta v istem grmičevju. 
 
Tehnično je pesem sicer lepo ujeta vendar, oh, če neham teoretizirat in sem spet malo pesnik Janez Pavel Benedikt: 
 
Ni tehnika za pesnika. :-)
 

Objavil/a betalord, v 18-10-2009 22:10,
6. Hrast
Hvala za komentarje! No zanimivo Egoist, da si omenil programiranje računalniških programov... namreč tudi sam sem programer :) Morda sem res malo deformiran v tem smislu, da tudi pesem skušam "sestaviti" kot en program, kaj pa vem. Me pa prav zanima, kakšni bi bili komentarji, če ne bi omenil te Menartove pesmi... 
 
Še ena varianta: 
http://www.pesnik.net/content/ view/11127/44/ 
 
Je ta kaj bolja? Sem skušal doseči kontrast na koncu, kot je benedikt omenil... pa skupaj sem dal besedice "tiho".
 

Objavil/a Egoist, v 19-10-2009 07:54,
7. Hrast
Bilo bi zanimivo videt komentarje, ce ne bi povedal,da si Menartovo pesem vzel za vzgled. Večina verjetno ne bi opazila podobnosti, ampak ljudje ki se spoznajo in so prečitali veliko poezije, bi pa znali prepoznat podobnost. Egoist
 

Objavil/a ajda, v 19-10-2009 08:07,
8. Hrast
Ja, res je tako, dobri poznavalci Menartove poezije bi se sigurno oglasili in bolje je, da si to napisal kot da bi se morda vsul nate dež, da si kopiral. Pesem ni le program, ki se ga da sestaviti, morda ti je to trenutno izziv, a vseeno takim pesmim manjka duša, tvoja duša in to se lepo vidi v teh, sicer dobrih idejah po tehnični plati, a vendar ni tebe v njih. Bodi ti in piši neobremenjeno s tvojim poklicem, če si to že omenil, poskusi napisati tako kot ti veli muza, saj se skriva kje, aneda?:).  
 
Ne glede na vse, me v pesmi moti, da si tolikokrat uporabil tiho, probaj jo brez tega programiranja, pa boš videl, da bo vzniknila:).  
 
lp, ajda
 

Objavil/a betalord, v 19-10-2009 09:07,
9. Hrast
No, s tem se ne strinjam... pesem ni nobena kopija in ima svojo "dušo". Kar sem "skopiral" od Menarta je oblika (ki jo ima verjetno še tisoč drugih pesmi, glede na to, da ni nič posebnega). Torej vzel sem obliko neke pesmi, ki mi je bila všeč (število zlogov, stopico in rimo) ter vanjo vpel svojo zgodbo oz. idejo, ki nima neke direktne veze z Menartovo pesmijo, razen besedic "tiho" ter simbola hrasta (ki ima v moji pesmi čisto drugo vlogo... sem pa imel najprej v mislih eno čisto drugo drevo, vendar se mi potem zaradi želoda ni izšlo). Je pa res, da sem vzel pesem bolj za "vajo", pa kaj pol? Isto je Rilke napisal Panterja "malo za vajo", kot je sam komentiral svojo pesem. Torej morda bi raje videl, da bi komentirali pesem samo, kot pa povezavo z Menartom, ki morda v tem primeru ni bistvena...
 

Objavil/a ajda, v 19-10-2009 09:20,
10. Hrast
Če je bil to le tvoj poskus kot temu rečeš, bi jo bilo bolj smiselno preseliti v delavnico in tam ponuditi v trančiranje kot sem ti že zapisala. Bi bilo sigurno bolje in morda bi komentarji bili bolj všečni in ne takšni, ki te morda prizadenejo. Glede duše je le moje osebno mnenje, ker ne pozabi, "trudil" si se, da bi vkalupil pesem in tu si sigurno priškrtnil dušo, ker si jo ujel v zanko. Ne bom te več trančirala:) 
 
lp, ajda
 

Objavil/a betalord, v 19-10-2009 09:32,
11. Hrast
OK, se strinjam Ajda :) Sem prestavil v kreativno delavnico (upam, da nisem falil kategorije): 
 
http://www.pesnik.net/ component/ option,com_fireboard/ Itemid,157/func,view/id,29129/ catid,10/ 
 
Drugače me pa komentarji ne prizadanejo, samo videl sem, da ste se vsi obesili na povezavo z Menartovo pesmijo, kar se mi zdi brezveze. Sem vesel vsakršnjega komentarja, v resnici še najbolj negativnih(kritik), ker se iz tega največ naučim :)
 

Objavil/a matejkrevs, v 18-11-2009 12:11,
12. betalord
ta je slabša, ker v prvi kitici ni jasno zakaj grmi kradejo rast hrastu (gobava podrast je bolš) V drugi kitici pa ni v redu to da je želod trd, hočem rečt, da vsi vemo da je želod trd, kot vsi vemo da je noč črna in zato v poeziji težko najdeš pesem ki poudarja da je noč črna...
 





Digg!Reddit!Del.icio.us!Technorati!
 
< Prejšnja   Naslednja >




Wanna know something Joomla?
Hit the Joogpot! http://joogpot.eu

The LanternFish, alternative JoomFish support and bugfixed distribution
http://joogpot.eu/lanternfish


Zadnji komentarji

Uporabniški menu





Pozabljeno geslo

Podobne pesmi

Naključne poezije

Vse pesmi trenutnega avtorja

O portalu >> Oglaševanje >> Povezave >> Pišite nam >> Kazalo