Metuljev poslednji let
Napisal/a Shaolin, v ponedeljek, 25. dec. 06
Ocena urednika:   
Ocena uporabnikov:      (0 glas)
 

Brez tvojih sanj bi si ne upal poleteti,
zajeti veter spet v krila in občutiti,
kako lahko je zdaj živeti, ne bati se umreti
v dlani, ki v sebi hrani upanje - živeti!

Ne boš mi rekla, ostani, spočij si krila
v moji gorki dlani;
le nežno boš razprla jo tja proti soncu:
Ti se odloči!
Srebrna rosa v travi bo spletla venec ti v laseh
in jutro v tej pomladi zarisalo nemir v očeh.

Ah, vem! Ne bom se mogel več ločiti od dlani,
če tudi s krili drobnimi bom trepetal.
Ostal bi v tvoji dlani vsaj en dan,
kot sam se v negotovi svet podal.

Več bil bi dan en sam mi zreti tvoj obraz
in piti roso jutra s tvojih toplih ustnic,
kakor živeti tisoč let, ves sam.
Ti moja nežna, bela in ljubeča dlan...


Samo registrirani uporabniki lahko pišejo komentarje.
Prosimo, prijavite se ali registrirajte.



 Komentarji uporabnikov (7) KOmentar RSS
Objavil/a ajda, v 28-12-2006 21:28,
1. Metuljev poslednji let
Brez tvojih sanj bi si ne upal poleteti, 
zajeti veter spet v krila in občutiti, 
kako lahko je zdaj živeti, ne bati se umreti 
v dlani, ki v sebi hrani upanje - živeti!  
 
Ta prva kitica je zelo prepricljiva, potem se pa nekako izgubis med pisati v verzih in ne pisati in pot ti vijuga sem ter tja...No, morda so tudi tvoje misli kot colnicek v morju, ki ga valovi potiskajo sem ter tja in zato tudi pesem taksna, kaj vem...znas zelo dobro, tu pa manjka tisto, kar bi pesmi dalo krila metulja... 
 
lp, ajda 
 

Objavil/a Shaolin, v 29-12-2006 05:19,
2. Ja, ja
Ajda, ti že veš! Nasmehnil sem se, in to prisrčno, ko sem bral tvoj komentar. Če bi te ali te ne bi poznal je to tista edina in najboljša Ajda. Saj imaš prav....
 

Objavil/a adrian, v 29-12-2006 09:05,
3. Metuljev poslednji let
Kaže, da sem se odločil postati kritik. To je tudi sicer značilno za "falirane ustvarjalce" (če ne znam sam, bom pa naučil druge). 
 
Čeprav včasih ni neumno prisluhniti tudi mnenju koga drugega in ga, če začutiš v njem kaj soli, upoštevati. In še dobro, da se kdo sploh poukvarja s tvojim delom, čeprav nima kaj dosti pojma o njem. 
 
In tu bi rad nadaljeval tisto, kar sem pripisal k pesmi Onanija. Znašli smo se v drugi skrajnosti. (Prosim, govorim samo o tej pesmi, ne drugih pesmih istega avtorja). Tradicionalne pesniške zakonistosti so upoštevane v veliki meri, lahko govorimo o obliki, ritmizaciji, celo notranjemu rimanju, o osebnem slogu in še o marsičem, česar kot slab kritik zaenkrat sploh še ne opazim. 
 
Ampak. Tu oblikovanje pesmi nekoliko presega njeno vsebino. Zgodi se točno tisto, o čemer so nas svarili stari mojstri: "Pazi, da ne bo oblika omejila vsebine!" Kadar se to zgodi, pesem zdrkne na raven naivne umetnosti (o kateri sicer več govorimo v slikarstvu), ki je prikupna, dokaj mojstrsko oblikovana, slikovita in komunikativna, a ji v jedru manjka tisto želo, ki se zadre v srce in/ali um bralca. 
 
Še daleč od tega, da bi bila pesem slaba. Samo res odlična ni.
 

Objavil/a Shaolin, v 29-12-2006 12:33,
4. Nikoli
si nisem domišljal, da pišem odlično. In z Ajdo sva o tem že precej diskutirala. Cenim vsak dobronameren komentar. Žal pa ne bom mogel (in niti ni bil moj namen, kar Ajda dobro ve) nikoli zadostiti vsem pričakovanjem, ki jih imamo glede ustvarjanja in oblikovanja pesmi. Eno so "tradicionalne"forme, drugo pisanje brez "okov", kot se je nekoč izrazil naš znani, žal že pokojni, pesnik. Včasih pesem vsebuje oboje, kar morda deluje malce konfuzno, se strinjam. In to ni dobro. O svojih pesmih ne bom razsojal in vem, da bi se dalo marsikaj napisati bolje, lepše, drugače. A kot sem že nekoč napisal, pesem ni nekaj, kar bi lahko preprosto ocenil z ena do pet. Zato jaz pesmi le berem, ocenjeval pa jih ne bom nikoli; vsaj ne na tak način. Ko mi bo in mi je že katera izmed njih vzela sapo, sem to napisal v komentarju z besedami kot: lepo, prelepo, ostajam brez besed i.p.d. Ko pa nekdo skače v daljavo mu pa uspešnost skoka zlahka zmerimo z metri.  
Pa lep pozdrav vsem in srečno v novem letu z mnogo dobrega pesniškega navdiha in z veliko konstruktivnih debat.
 

Objavil/a adrian, v 29-12-2006 13:11,
5. Shaolin
Meni pa se zdi, da sicer pišeš zelo dobro. Ponavljam, da sem pisal samo o Metulju, pa še to v širšem kontekstu. Nisem te hotel prizadeti in želel sem biti konstruktiven.  
 
Ostajam za svojimi prejšnjimi besedami. Škoda, da nisi v ničemer odgovoril nanje. 
 
Lep pozdrav, 
 
Adrian
 

Objavil/a adrian, v 29-12-2006 13:12,
6. ...
in tudi tebi mnogo sreče v novem letu!
 

Objavil/a Shaolin, v 29-12-2006 17:07,
7. Ah,
saj nisem vzel tako, kot misliš, Adrian. Nisem se počutil prizadetega in za dobro sem vzel tvoj komentar. Včasih pač ritem potegne po svoje, posebej ko se pesem rojeva na podlagi močnega čustvenega doživljanja. Ko jo kasneje vidim na Portalu me kar malo ujezi, kako mi je voz ušel iz kolesnic in drdral po bankini.  
Pozdrav še enkrat in srečno! Hitim... 
Shaolin
 





Digg!Reddit!Del.icio.us!Technorati!